Sayfalar

11 Şubat 2015 Çarşamba

Örgü Boncuk Bileklikler

Merhaba yine, yeni yeniden...
 
Daha sık yazacağım dedim ama iki hafta oldu... Şubat tatilini oğlumla geçirmek çok iyi geldi bana... Doğum izni dışında oğlumla birlikte geçirdiğim en uzun günlerdi...
Memleketim Bandırma'ya gittik, çalışırken yapamadıklarımı yapmak bana inanılmaz güzel geldi, ben ofisteyken aslında dışarda hayat varmış :)
 
Tabii boş durmadım, Bandırma'da annemle, İstanbul 'da kendi başıma her bulduğum fırsatı değerlendirip onlarca ürün ortaya çıkardım. Ancak hepsini aşamalı olarak fotoğraflamadığımdan ilerleyen yazılarımda sırayla onları da fotoğraflayıp paylaşacağım.
 
Çalışamlarımın hepsi en güncel ve hızlı olarak instagram hesabımda : @mabelle_arts
 
Boncuk örmeye merak sardım son aylarda. İnternette çok araştırdım, yapımını da buldum.. Ortaya müthiş desenler çıkıyor orası ayrı ama oldukça zahmetli bir yöntem. Ben hem örgü görünümlü olsun, hem de çok zahmetli olmasın diye araştırırken bulduğum yöntem beni çok  ama çok mutlu etti...




 
Boncuklarla ve takılarla uğraşan arkadaşlarım hemen yapabilirler, hiç ilgilenmeyenler malzemeleri tedarik ederek deneyebilirler, ama" yok olmadı, ben hiç anlamam ama güzel olmuş diyorsanız" bana yazmanız yeterli, bir posta ile kapınıza kadar istediğiniz model ve renk bileklik ve kolyeler gelebilir :) Burası reklamdı ... :))
 
Önce malzemelerimize bakalım...
 
 - Kopmaz sağlam takı ipi (rengi boncuklara uygun olmalı)
 - İstediğiniz renk kum boncukları ve ışıltı katmak isterseniz minik kristaller olabilir..
 - boncuklarla uyumlu kordon (istenilen kalınlıkta)
 - boncuk iğnesi,
 - makas, karga burun ve düz burunlu pense,
 - bağlantı aparatları,
 - minik metal görünümlü objeler (istenirse)
 - çakmak,

 
 
1. Adım
En zahmetli ve zaman alan kısım boncukları ipe dizmek. İpi mümkün olduğunca uzun tutarsanız, sonrasında ekleme yapmaktan kurtulursunuz. Bileklik için en az 150 cm ipiniz olmalı.  İpe boncukları dizerken aralara ışıltı vermesi için minik kristaller serpiştirdim. İpe dizme aşamasında uzun dokuma için kullanılan boncuk iğnelerini tercih ettim. Böyle çok daha hızlı boncukları dizmeniz mümkün olabilir. Bu bileklik için 120 cm lik boncuk dizisi kullandım. Boncuklar küçüldükçe bu fazlalaşıp, boncuklar büyüdükçe gerekli uzunluk azalabiliyor.
 
 
 
2.Adım
Bilekliğin temelini oluşturan kordonu bileğinize uygun olarak kesebilirsiniz. Ben genellikle 16,5 cm lik bir ölçü kullanıyorum. Bileklik büyük olursa çözümü yok ama kısa olur ise, bağlantı yerine zincir ilave ederek büyütüp küçültmeyi sağlayabilirsiniz. Kordonun iki ucunu öncelikle biraz çakmakla yakıp birleştirdim, naylon ağırlıklı olduğundan kolaylıkla açılabiliyor çünkü. Sonra da kapama aparatlarını penseler ile sıkıştırdım.
 
 
 
3. Adım
Bocukları dizdiğim ipin ucuna kısa boy boncuk iğnesini takarak, ipin ucunu bağlantı aparatının tam bitimine dikerek bağladım. İpin ucunu yine çakmak ile yakarak kordona yapıştırıyorum sağlamlamak için. Ancak çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü biraz fazla tutsanız ipin kopması an meselesi.
 
 




4. Adım
Ve boncuk dizisini çık sıkı olarak kordonun üzerine sarıyorum. Ne kadar muntazam aralıksız sararsanız o kadar iyi görünecektir.
 
 

5. Adım
Ve sarma işlemi bittiğinde bağlantı aparatlarımızın son parçalarını ekleyip bir de hoşluk katması için bağlantı yerine minik bir ikon taktım.



Bu karlı günler için beyaz boncuklu ve şeffaf kristaller seçmiştim. Bana kar tanelerini hatırlattı.. Elimdeki malzemelerden bence en uygunu olan periyi seçtim, onu da kar perisi olarak düşündüm.
 
ve ta ta taaaaammmmm...



Sevgiyle kalın,






 

1 yorum: