Sayfalar

17 Ağustos 2014 Pazar

Pet Şişeden Boncuklar

Sıcak ve bunaltıcı bir Ağustos akşamında herkese merhaba,
Ne kadar uzun zaman olmuş bloğun başına oturup paylaşımda bulunmayalı. Zaman o kadar hızlı akıyor ki, o koşuyor ben de nefes nefese yetişmeye çalışıyorum.
Vermiş olduğum uzun arada elbette boş durmadım, hatta zamanımın her dakikasını o kadar verimli kullanmaya çalıştım ki, iş saatleri gibi işten eve geldikten sonra da evde ayrı bir mesai yaptım.
Annemin uzun süredir ona dert veren diz ağrıları için ameliyat olması, okulların bitip yaz okulu araştırmalarının ve organizasyonun yapılması, tatil planları yapılması, hafta sonu gezmeleri derken bu arada kendime ayırabildiğim naçizane zamanlarda ise bir süredir aklımda olan projeyi hayata geçirebildim.
Her zaman elimizin altında olan, sürekli satın alıp suyunu tüketip çöpe gönderdiğimiz pet şişeleri yaz için birbirinden güzel boncuklara ve bu boncukları da el emeği göz nuru kolyelere dönüştürme projesiydi bu. Yabancı bir blogda bir resim görerek başladığım bu proje düşüncesinde, elbette güzel ve kullanılabilir boncuklara ulaşmak için çok sayıda hatalı, hasarlı boncuk da yer aldı. Çakmağı kullanmadaki doğru yön ve açıyı bile deneme yanılma ile  keşfettim. Çok sayıda tekrardan sonra ise ortaya çok güzel şeker gibi boncuklar çıktı...



Pet boncuklar için öncelikle kullanılmış, içi kurutulmuş pet şişlere ihtiyacımız var. Pet şişeleri kesmek için maket bıçağı, yakmak ve birleştirmek için bir çakmak, tutmak için de karga burun ve pens size kolaylık sağlayabilir (ben genellikle parmaklarımı kullandım :)) Pet boncukları şeffaf renkte yapabileceğiniz gibi, içine dergilerden kesebileceğiniz düz ya da desenli kağıtlar koyarak da farklı renk ve desenlerde boncuklar elde edebilirsiniz.


Pet boncuklarımın kimini aynı tonlarda kullanarak kimini de karışık renkli kullanarak ve diğer takı malzemeleri ile bir araya getirerek sevdiklerime ve kendime özel kolyeler tasarladım.

Artık, pet şişeleri çöpe göndermiyorum ve onları severek kullanabileceğim bir başka şeye dönüştürüyorum. Pet şişelerden yapabileceğimiz, benim de üzerinde çalıştığım farklı aksesuar ve objeler de var. Onları da tamamlandıkça sizlerle paylaşmaktan büyük keyif alacağım.

Şimdi çalışma masamın yanındaki bir kutuda dönüştürülmeyi bekleyen onlarca pet şişeye bakıp, onlarla geçireceğim vakti nasıl bulacağımı düşünüyorum :)

Siz de, belki her gün elinize aldığınız pet şişelere bakın,  nelere dönüştürebilirsiniz düşünün...eğlenceli değil mi???

Sevgiyle kalın,

2 yorum:

  1. elinizi yakmamak için pet şişe parçalarını teflon veya çelik tavada ısıtarak yuvarlayabilirsiniz. çok güzel olmuş. elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler köpüklü kahve... bu arada isminize bayıldım :) bir süredir pet şişe boncuklarımı ihmal etmiştim, hafta sonu deneyebilirim önerinizi... iyi akşamlar.

    YanıtlaSil